مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل جلسه داد و درخصوص موضوع اختلافی «طرح ساماندهی صنعت خودرو» نظر خود را اعلام کرد.

مجمع تشخیص

به گزارش همشهری آنلاین، در این جلسه که با حضور دبیر و اعضای مجمع و رؤسای قوای مقننه و قضائیه و نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نهایتاً پس از سه جلسه بحث و بررسی پیرامون «طرح ساماندهی صنعت خودرو» و دریافت نظر پیشنهادی کمیسیون مشترک «زیربنایی و تولیدی» و «اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری»، اعضای مجمع در خصوص واردات خودرو  به شرح زیر تصمیم گرفتند:

«دولت، مجاز است با رعایت اولویت واردات خودروهای برقی، ترکیبی، کم‌مصرف، ایمن و مورد استفاده عامه و احراز صلاحیت فنی و حرفه‌ای واردکنندگان و تامین خدمات پس از فروش و انتقال فناوری توسط آنان، مبادرت به واردات نماید.

سقف واردات خودرو با ملاحظه تنظیم بازار، حمایت از تولید باکیفیت داخلی و رعایت منابع ارزی کشور و اولویت مصرف ارز برای تامین کالاهای اساسی و ضروری، توسط دولت تعیین می‌شود.»

در ابتدای این جلسه، آیت‌الله آملی لاریجانی، با اشاره به تعدد و اهمیت موضوعات در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام و ضرورت بررسی دقیق و سریع­‌تر موضوعات، در خصوص افزایش تعداد و ساعات جلسات صحن مجمع از اعضا نظرخواهی کرد و مقرر شد تعداد و زمان برگزاری جلسات شورای مجمع افزایش یابد.

عصر چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت) سخنگوی دولت اعلام کرد: یکی دیگر از بندهای هشت فرمان رئیس‌جمهور برای تحول در صنعت خودرو محقق شد و با تصویب هیأت دولت، ‎واردات خودرو آزاد شد.

کد خبر 675856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 93
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • برموزه IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    17 37
    باسلام وخسته نباشید ممنون ازاین طرح وتصویب بسیارخوبتان خدا پشت و پناهتان
  • جعفر IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    39 7
    ماشین های خیلی خوبی برای قشر مرفه وارد میکنند ۲۴۰۰ سی سی مبارکشون باشه حتما نیاز بازار با ۷۰ هزار خودروی لوکس تامین میشه دست مسئولین مردمی درد نکند. خوبه ادامه دهید
  • امیر عبدالرضایی IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    23 10
    بحول وقوه الهی وآن شاالله تعالی فرجه الشریف مثل اینکه متولیان امور یک کار خداپسندانه انجام دادند احسن.
  • خودرو به صرفه و ایمن IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    20 11
    خدا کنه که واقعیت داشته باشه
  • هادی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    17 14
    کار درستی کردند اما دیر هنگام. باید مدیریت .زمان شناسی به مجمع نشخیص اضافه گردد و نیز پاسخگوی نصمیمات غلط خود که باعث هرج و‌مرج در بازار خودرو و قس علی هذا در قد کشیدن تورم و در سایر کالاها باشند..دریغ از یک عذرخواهی ساده
  • سام IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    26 7
    درود برشرفت حرف مساوی باعمل
  • ناشناس IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    23 8
    خداراهزارمرتبه شکر. خودرو ارزون میشه. من چندماه صبرکردم واردات ازاد بشه خودرو ارزون خارجی بخرم ان شاء الله
  • ابوالفضل IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    33 5
    اگر سفارش ماشین درجه ۳و۴ بی کیفیت ندهند بازی درنیارنددلالهای پشت پرده دلسوزان زاهری